Rabu, 10 Disember 2008

otak buntu.mulut kering.cuti kurang dari 2 weeks

anda tahu apa perasaan seseorang itu jika mulutnya mengandungi mata ikan?
(*ala yang warne putih berbentuk lebih kurang bulat tu..)

sangat2 sakit. aku tidak dapat makan ketupat+rendang+mee kari masakan ummi ku dengan sempurna. aku tidak dapat mengunyah makanan tersebut dengan baik. mungkin disebabkan itu juga,proses penghadaman dalam perutku juga menjadi tidak menentu. dan disebabkan ketidaktentuan dalam proses penghadaman,aku asyik mengalami penyakit 'stomatch pain'.

langkah2 yang aku sudah cuba:
1. meletakkan planta semasa tidur
2. meletakkan garam kasar yang digunakan untuk memasak
3. memetapkan tisu pada bahagian yang sakit,walaupun bertambah sakit
4. menarik bibir semasa ingin memberus gigi
5. juga menarik bibir semasa ingin makan

keputusan:
1. tiada apa yang berlaku
2. bahagian sakit semakin membengkak
3. aku makin dalam kesakitan yang teramat!!

sudah hampir 4 hari aku dalam kesakitan di tahap maximum. aku buntu memikirkan langkah2 yang perlu dan butuh dilakukan.

ini baru dugaan mulut yang kecil, tapi aku masih tidak dapat bersabar.belum lagi dugaan besar yang mendatang yang sememangnya menguji kekentalan iman aku.

GUE: sabarlah tim.

2 ulasan:

Anak Me+Rak berkata...

lor ko taruk jer garam wat per...amek garam tu kumur2 ler...smpai penih..t dier ilang arh...ngee~..tapi bgos gak ko jadi cmtu...xder ko makan bnyk2 kan...ahahaha

fatimah munirah mior habidin berkata...

mane ade aku mkn byk..sket2 je.hahaha..aku dah chat dah skrg neh!!