Rabu, 5 November 2008

ketika aku sedang menghafal fakta-fakta dalam LAW, aku telah...

5hb NOVEMBER 2008

10.46 pagi

Aku terasa sangat2 merindui kaum keluargaku. Ayah, Mie, Abanglong, Abangah, Meh.

Hatiku sebak. Airmata ku tahan agar jangan dialirkan.

'aku rindu sangat dengan diorang...'

entahlah kenapa..aku sendiri tidak mengetahuinya.

aku bukannya student yang selalu homesick. dan yang paling menyeramkan, aku tak pernah homesick sejak aku tinggal di hostel. hendak saja aku ke klinik bertanyakan kondusi diriku yang tak pernah homesick ini kepada doktor2 pakar. kemungkinan mereka juga tidak punya ubat untuk penyakit ini.

tapi hari ini, aku sudah mengerti kenapa budak2 yang lain menangis di tepi tangga ketika menelefon ibu bapa mereka. mereka yang menangis tidak henti-henti. mereka yang merah matanya setelah habis semua air mata dialirkan. mereka yang termenung mengingatkan adik-adik di rumah.

aku baru faham sekarang.

jangan risau anda semua yang menangis di tepi tangga, aku tidak akan ketawakan kamu semua. jangan risau.

semalam cikgu maimun menelefonku mengatakan aku telah menerima kad raya. dan kad raya itu telah cikgu maimun baca.

'adoiii...gila ke? dah habis raya baru nak hantar kad raya. baik hantar kad haji ke...'


GUE : malam tadi aku bermimpi tentang DIA - tapi aku tak suka

Tiada ulasan: