Sabtu, 1 November 2008

missing DIARY


Tadi semasa aku on da way ke PTAR (merangkap library), aku singgah untuk mengambil wang di CIMB Bank.

Walaupun aku tahu yang duit aku dalam bank tersebut tidaklah sebanyak wang Donald Trump, tetapi aku tekad untuk ke sana juga. =P

Dan aku juga sudah jangkakan bahawa wang JPA aku masih dalam peti wang simpanan kerajaan Malaysia yang ku cintai.

Semasa aku hendak mengambil wang, aku ternampak sebuah diary hitam yang diletakkan di atas peti pembuangan sampah di sebelah ATM tersebut. jadi, aku dengan perasaan ingin tahu yang tinggi (itu perasaan yang bagus buat remaja) lantas membukanya. mana tahu, mungkin itu diary Naib Caunselor UiTM ini. dapat masuk paper.

PELAJAR CONTOH UiTM = AKU!!

aku memang suka berangan-angan walaupun matahari tegak di kepala.

Diary hitam ini...

Jeng...Jeng...Jeng... (cerita ini tidaklah seseram filem hantu yang aku tonton malam tadi)

Rupa2nya, diary tersebut milik seorang lecturer foreigner yang misplaced diary nya di sana.

Aku telah menjumpainya.

Aku message beliau. Datang suruh ambil. Tetapi dia punya hal penting, jadi aku tinggalkan di library sahaja.

aku tidak mahu memuji diri kerana telah membantu orang yang berada dalam kesusahan, tetapi hanya ingin menyatakan yang aku nerves bila 'berkata-kata' dengannya.
mengapa? kerana bahasa perantara kami = ENGLISH!

----berpeluh------



GUE : aku anak Melayu + Jawa + Perak tulen.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sy ingat diary sapa tu pulak..
haha.. ada perasan ingin tau gak..
So, hang baca segala isi kandungan diary tu lar?

fatimah munirah mior habidin berkata...

cyndi, disebabkan saya ni org yang beramanah dan tulus ikhlas, saya juz bace muka surat depan dan muka surat tengah je. mana la tau ada soalan bocor ke kan. boleh buat spare..hahha

Anak Me+Rak berkata...

huh amanah la sngat..tah2 abes sumer dibace y...agagaggaa..