Isnin, 27 April 2009

catatan tim hayabutsa hari ini

27th April 2009 (Monday)

Hari ini aku dah decide something yang sememangnya akan merubah bukan diri aku, tapi kandungan dan pengisian blog aku ni. Aku betul2 nak menulis bukan hanya untuk diri aku, tapi untuk MEREKA yang sedang membaca blog ni tapi at the same time, I will wrote in my own style. Still akan ada term2 yang sememangnya hanya aku yang faham. Contohnya seperti GUE (a.k.a. aku), MEREKA (a.k.a. mereka yang berada di sekeliling aku) dan ARJUNA, RAMA, etc. Ini bukan apa, aku memang gila kadang2, bukan selalu.

Ada 1 perkara yang aku bengang sikit. Kadang2 kalau aku rasa ingin menge’post’ new post dlm blog, mesti tak ada wireless. Ehmm..tak apa2. That’s not a big deal pun. Aku akan just tulis dulu dlm word, then post it if there is network.

Sunyi jap.

Tengah berfikir.

Memory aku memang agak low sikit. Tak boleh nak ingat sangat apa yang telah berlaku di siang hari walaupun perkara tu baru berlaku beberapa jam saja. Apa nak buat, aku redha. Tapi aku try.

Aku sedang HAPPY… (word for today). Yes. Happy.

Jam 9.00am – 12.00pm aku ada exam. FAR265. Aku dah buat cukuppp bagus (itu apa yg aku rasa). Tapi actually, byk yang tak *imbang.

*note : imbang di sini bermaksud tepat. Dalam term account, imbang akan berlaku dlm Balance Sheet iaitu assets = liabilities + owner’s equity. Jika imbang, maka jwpn anda adalah betul.

Tapi…ah.. tak kesah lah. Janji lepas 1 paper.

Selepas aku amik paper test 2 Math dari Moksu (kawan aku), aku terus naik BG (bilik gerakan SMF) walaupun budak lain laju2 nak balik hostel. Aku perasan ada mata yang memerhati bila aku melintasi dia. Dan aku juga teringat yang aku penah tegur dia 4hari lepas dalam bas.

*

*

“****S” aku tegur.

Dia toleh. Perasan yg aku memanggilnya.

“Kenapa dengan kaki?” perasaan curious aku menghantui. Sebab aku tgk kaki dia berbalut2 & tangan calar2. Tapi, muka tak de pape pun.

“Jatuh motor…”

“Ya ALLAH.. Habis tu boleh jawab tak tadi?” Kejadian ni berlaku selepas aku amik exam MKT420 (hari jumaat)

“Boleh la sikit2. Kau?”. Dia jawab dan tanya.

“Boleh la..”. Aku jawab balik.

“Ehm..ko nak balik rumah ke?” Waktu tu bas baru je lintas hostel aku menuju ke bustop.

“Balik rumah??”. Aku tanya dia pulak.

Dia angguk.

“Aku tinggal kat sini je” (sambil menunjukkan bangunan hostel aku). hahaha…klakar.

“Oh..”

Bas dah berhenti untuk turunkan aku & budak2 hostel.

“Em..k lah.” Aku angkat tangan pada dia. Dia senyum je.

*

*

Dan disebabkan peristiwa hari tu, aku rasakan dia tengah tengok aku. (Bodohnya perasaan ni!). Aku teruskan perjalanan menaiki tangga. Then aku nampak Timbalan Dekan – Dr.Nizal. Aku bagi salam, tapi dia tak jawab. Tak dengar agaknya. Pastu, aku Nampak Dekan plak, turun tangga jugak. Aihh..nak pegi mana diorang ni?? Lantaklah.

Perjalanan aku melintasi 3 bank. Semuanya penuh students nak ambil duit. Mungkin dah kering macam aku. Nak makan pun kena budget2. Biasa la tu, bila duit penuh kat tangan tak ingat dunia, semua nak dibeli. Bukannya 1, tapi 3 or 4. Memang tamak manusia ni. Aku pun sama je.

Sampai kat BG SMF, tgk ada 4 orang kat dalam (Kak Zira, Aiman, Syafiqul & awek Syafiqul). Aku tak rapat pun dgn diorg, just knl2 gitu. Tak tau nak sembang apa pun. Lagipun diorang bukannya Degree Account cam aku, even diorang account, but different aliran (aku tak tahu term dalam BI). Actually, memang payah sikit students Bachelor nak get along with students AFTAS or APAcS ni. Sebab ‘how they think’ are really contra with ‘how we think’. So, maybe sebab itulah kot..

Bagi salam, then aku terus buat kerja aku. Amik fail Bendahari, pura2 selak walaupun tak ada apa2 pun nak ditengok. Saja. Tu memang perbuatan yg akan dilakukan oleh seseorang yg rasa tak selesa or malas nak bercakap dgn orang lain. Simple & easy!

30 minutes kemudian baru diorang balik. Tinggal aku dgn Kak Zira. Yes! Dgn Kak Zira aku memang boleh layan sikit. Hehe..

Aku berjaya tidak mengeluarkan RM1.00 untuk beli tiket bas RAPID KL hanya utk balik ke hostel. Saving2. Kak Zira hantar aku balik naik kereta kancilnya yang cute berwarna perak.

Selepas tu..

Beli makanan + air teh ais dan naik ke bilik.

Jalani kehidupan macam biasa.

Sebab aku manusia biasa. Noktah.


GUE : Hari ni aku pakai baju kemaja kotak2 kecil berwarna oren+kuning. Tudung cream dihiasi batu2 kecil sekelilingnya dan dipadankan dengan seluar jeans light grey. Sebagai pelengkap, aku bawa sekali beg Radioactive brown dan kasut bermotifkan flora. Hehe.. I’m a university student now! Woah!

3 ulasan:

aREda berkata...

oit tim..
owg yg dalm bas 2,laki ea..
ko mint dye ye..
huhuhu....

fatimah munirah mior habidin berkata...

kawan aku la. lame x tgur die

Tanpa Nama berkata...

Hi, as you can see this is my first post here.
Hope to get any assistance from you if I will have any quesitons.
Thanks in advance and good luck! :)