Jumaat, 31 Oktober 2008

Anak cikgu Mior yang ke-3

.AISYAHATUN MASTURA BT MIOR HABIDIN.

Siapa dia dalam hidup penulis blog ni?

Fikir sekejap…(penulis pun nak sama2 fikir)

Dia anak Cikgu Mior + Cikgu Maimun yang ketiga. Merangkap anak perempuan sulung sebelum aku. Aku tetiba saja nak tulis pasal dia ni walaupun aku sendiri tak pernah tulis mengenai diri ku sendiri. Aku nak buat persamaan yang senang nak faham ye.

AISYAHATUN MASTURA = gadis musikal

Jangan anggap ‘gadis musikal’ ini adalah gadis yang pandai bermain instruments music seperti piano, violin atau guitar mahupun drum. Jangan sama sekali! Kerana gadis ini langsung tidak tahu bermain alat musik seperti yang di atas melainkan satu, iaitu rekoder. Itupun telah dipaksa untuk mempelajarinya sewaktu berusia 10 tahun hingga 12 tahun. Maka, beliau adalah gadis musikal yang melencong atau terlencong. Aku tidak tahu.

Actually, buat pengetahuan anda semua, gelaran tersebut telah aku beri kepada beliau.

Mengapa??

Kerana di dalam handphone nya terkandung sebanyak 97% lagu-lagu yang aku sendiri tidak pernah dengar. Tidak juga pernah didengari di corong-corong radio seperti HOT,ERA,X-Fresh,MUZIK,HITZ mahupun SINAR. Kerana lagu-lagu yang dimilikinya sungguh unik dan datang dari seberang yang dibawa oleh rakan-rakan praktikalnya yang berasal dari negara SUHARTO & SUKARNO (Indonesia).

Seriously, aku memang tak pernah dengar lagu tu semua. Tapi tak kesahlah. Asalkan dapat buat beliau happy.

********** (aku tengah fikir apa yang perlu tulis tentang beliau)

***************************(masih berfikir)

***************(dapat!)

Buat saudara2 yang berkelayakan yang berkenan dengannya, inilah masanya! Beliau :

1. Masih single / solo / bukan duet.

2. Umur dirahsiakan tetapi masih belum mencapai tahap andartu…

3. Memiliki handphone cap nokia 5300

4. Nombor dirahsiakan tapi bagi hint sikit : pakai Maxis

5. Mempunyai ramai ‘teman tapi mesra’. Bob AF2 tiada kena mengena dengan beliau

6. Memiliki adik yang amat comel, cantik, baik hati, sering tolong orang, rendah diri, rendah diri juga

7. Suka makeup sampai jadi ‘badut’ pun ada. Oppss..

8. Suka Indonesian music / songs

9. Lagi..dia suka sangat warna pink sampai menubuhkan Sekolah Merah Jambu walaupun kitorang pernah duduk Kg. Jambu suatu ketika dahulu

Macam biasa aku dah tak tahu nak cakap apa pasal beliau.

Errmm


GUE : nanti aku sambung lagi

6 ulasan:

Anak Me+Rak berkata...

oit sempat gi ko cerite pasai ko eyh..bley tahan ar..rase2 adek dier ni comeyl sgt ker haa??..hummm musykil2..tahap gaban aku musykil nih..ahahahahaha...akak ko blaja kos aper??

fatimah munirah mior habidin berkata...

asal nak tau lebih2 ni yop.
anywy, die amik human resources

Anak Me+Rak berkata...

maner taw dapat tekel kakak ko..ahahaha.

fatimah munirah mior habidin berkata...

hahaha..ade hati nak tekel die. makcik sbelah umah aku yg umo 50-an pun x tentu ko dpt tekel. hahah..
jgn harap la oii..

Anak Me+Rak berkata...

ciss pandng rendah aku yer..tnggu aku der title Ir nanti..ngee~

fatimah munirah mior habidin berkata...

title pe?? atuk? hahah..